Głos reżysera - Normana Jewisona - możemy usłyszeć z ust trzeciego oskarżyciela Piotra (kiedy ten wypiera się Jezusa). Mężczyzna mówi "Ale ja ciebie też widziałem. Wyglądał jak ty".
Rolę Jezusa proponowano Ianowi Gillanowi, lecz ten odmówił z powodu zobowiązań wobec zespołu Deep Purple.
Zdjęcia do filmu powstały w Londynie (Anglia, Wielka Brytania), Obodzie, Herodionie, kanionie rzeki Pratzim, Parkach Narodowych Bet Guwrin-Maresza i Bet Sze'an oraz u wybrzeży Morza Martwego (Izrael).
Ted Neeley próbował także reżyserować, nakręcił instrumentalną sekwencję, w której Judasz ucieka przed pięcioma czołgami przez pustynię.
Reżyser Norman Jewison scenę Ostatniej Wieczerzy zapożyczył z malowidła Leonardo Da Vinci "Ostatnia Wieczerza" znajdującego się na ścianie refektarza klasztoru przy kościele Santa Maria della Grazie w Mediolanie (Włochy). Dzięki temu udało mu się nadać aktorom imiona konkretnych apostołów. Jednakże wdarł się pewien błąd. Aktor grający Piotra, Paul Thomas, jest usadowiony w złym miejscu. Znajduje się on na końcu, w miejscu w którym Da Vinci namalował Bartłomieja. Na obrazie Piotr jest apostołem szepczącym do Jana, apostoła siedzącego po prawej stronie Jezusa, naszej lewej.
Wedługa Teda Neeleya i Normana Jewisona, pasterz widoczny w finałowym ujęciu filmu nie był aktorem, lecz prawdziwym pasterzem, który zrządzeniem losu znalazł się na planie. Z uwagi na to, że jednym z wizerunków Jezusa Chrystusa jest pasterz strzegący swych owiec, czyli wyznawców, Jewison postanowił umieścić to ujęcie w filmie.
Kręcenie scen na pustyni wiązało się ze sprowadzaniem bloków lodu z Tel Awiwu, aby zagwarantować aktorom odpowiednie nawodnienie.